Ga naar de inhoud

Hoe Hoog Energie Te Behouden

Als zakenman en ondernemer kan het leven erg druk zijn. Wie heeft er niet het gevoel gehad dat ze een paar extra uren per dag nodig hadden om alles te bereiken wat ze zich hadden voorgenomen? Soms hebben we geen keuze. In mijn leven heb ik veel gelegenheden gehad die op papier te gek leken om te doen, en toch heb ik het overleefd en er zelfs van genoten. Ik wilde een van deze verhalen met jullie delen. Dit gaat over een weeklange reis waarbij ik 3 nachten in een vliegtuig sliep en 5 landen bezocht in 6 dagen.

Een belangrijk ding om te onthouden is dat je publiek, je klanten, de mensen die je gaat ontmoeten, niet geven om hoe moe je bent, hoe je je voelt. Ze verwachten een show en zullen met niets minder tevreden zijn. Als we dit vanuit hun perspectief bekijken is het duidelijk. Dat willen we allemaal. Uiteindelijk, als ik een verkoop wil sluiten, als ik de tevredenheid van mijn klanten en klanten wil, hebben ze gelijk: ik moet elke keer buitengewoon zijn.

Hoe ik done het

Dus hier is hoe ik het heb overleefd om meer dan een decennium het gekste wereldwijde reisschema te doen dat je je kunt voorstellen:

• Eet licht en drink licht, ik vermijd alle alcohol en vlees, maar dat is mijn keuze, zorg altijd dat je wat water bij je hebt om je hydratatie te behouden door de eindeloze cycli in airconditioning.
  • Word efficiënt met de situatie: wanneer je je maximum moet geven, gebruik al je energie, wanneer je een moment hebt om te rusten, rust dan diep uit. Soms kun je problemen hebben met je biologische klok, wees niet boos of vecht er niet tegen, maar als je lichaam echt niet wil slapen, gebruik de tijd die je hebt productief, de volgende dag bereik je een nieuw niveau van uitputting dat zelfs de meest koppige klokken overwint.
  • ADEM: zuurstof is de brandstof van je lichaam. Let op of je ademhaling oppervlakkig en snel of diep en langzaam is. Vanuit een zeer algemeen perspectief zal een langzamere ademhaling je concentratie verhogen, je helpen je emoties en je stress te beheren. Beweeg je lichaam. Zelfs als je
  • 5 minuten hebt, beweeg dan een beetje je lichaam. Probeer wat aandacht te geven aan je wervelkolom en de spieren daaromheen. Buig je lichaam naar voren en achteren, van de ene kant naar de andere en draai je rug. Als je dit kunt doen, kun je eventuele restspanning en stress beheren en jezelf wakker en actief houden. Nog beter, doe de Technieken van de DeRose Method! Onthoud dat jij de bezoeker bent en mensen die het genoegen hebben jouw aanwezigheid te ervaren, hebben verwachtingen, als je moe bent is dat zeker niet hun fout en daarom, druk nog een paar momenten door en de rust is net om de hoek.
  • Doe waar je van houdt. Als je dit ritme wilt behouden en werken met iets waar je niet gepassioneerd over bent, zul je zeker opbranden.

Nu vragen veel mensen zich misschien af hoe een gek wereldwijd reisschema eruitziet. Hieronder beschrijf ik een typische reis die ik deed terwijl ik werkte in mijn wereldwijde rol en nog steeds in NYC woonde…

Ten tijde van deze reis was ik recent naar New York City verhuisd en een deel van mijn team was in Londen en ik had hen 3 maanden niet gezien, dus we besloten dat het een geweldige kans zou zijn om hen op deze reis te ontmoeten. De reis begon op zondagavond toen ik naar Colombia vloog om de Zuid-Amerikaanse kantoren te trainen in de methodologie waar ik verantwoordelijk voor was. Dit was een intensieve 8 uur durende trainingssessie waarin ik een groep van 20 tot 50 collega’s door de wiskunde, de operaties, de analyse, de presentatie en de due diligence van alle producten van mijn divisie leidde. Ik kwam vroeg op maandag in Bogotá aan en ging direct naar het hotel waar de conferentie werd gehouden, zodat ik snel iets kon eten voordat mijn sessie zou beginnen. Stipt om 9 uur begonnen we en we zouden de dag niet afsluiten tot 18 uur.

Dat was mijn teken om naar het vliegveld te gaan, want ik had een ontmoeting met klanten in São Paulo, Brazilië, op dinsdag. Dus nam ik de nachtvlucht naar São Paulo en kwam heel laat in de nacht aan, om 2 uur ’s nachts was ik in mijn hotel. De volgende ochtend werd ik om 7 uur lokale tijd opgehaald om met het lokale Braziliaanse team te ontmoeten, het rapport te bespreken en vervolgens een hele dag workshop met de klant te hebben. Dit deel was interessant, want ik zou een deel van de gegevens in de ochtend presenteren en de workshop in de middag modereren. Nadat we klaar waren, was ik uitgeput, maar ik moest me klaarmaken voor een vlucht van 6 uur uit Brazilië naar Istanbul via Frankfurt.

Helaas werken tijdzones tegen mensen die vanuit Amerika reizen en dus betekende mijn zeer vroege vlucht dat ik de hele dag zou reizen en pas laat op woensdag in Istanbul zou aankomen. Om 19 uur landde ik en tegen 21 uur lokale tijd was ik in het hotel om me klaar te maken om te slapen. Alleen voor mijn lichaam was het pas 14 of 15 uur thuis, de tijdzone waarin mijn biologische klok koppig bleef.

De volgende dag had ik een lezing te geven aan een van de top business universiteiten van Istanbul, de Bahcesehir Universiteit. Het was een congres en er waren zo’n 300 mensen aanwezig en mijn toespraak was bedoeld als een belangrijke attractie voor het publiek en de opening van de dag. Dus stipt om 3 uur ’s ochtends New York City, 9 uur lokale tijd, stond ik op het podium en begon mijn uur durende praatje. Voor de rest van de dag moest ik aan de hoge tafel zitten met andere sprekers, vragen beantwoorden en inzichten geven over de presentaties die ik bekeek, soms in het Turks!

Aan het eind van de dag, rond 20 uur lokale tijd, was ik weer op het vliegveld op weg naar Londen om de volgende dag door te brengen met het team dat ik achterliet. We hadden een intensieve en volle werkdag en kregen veel voor elkaar. We sloten de dag rond 18 uur lokale tijd af en gingen uit eten om het weerzien en mijn veilige terugkeer naar huis te vieren. De volgende ochtend was ik op de luchthaven van Heathrow om terug te keren naar NYC.

Deze tekst is oorspronkelijk geschreven door Fabs in het Engels en hij heeft AI gebruikt om het naar het Nederlands te vertalen. Als je feedback hebt over de vertaling, schrijf me dan een bericht op Fabio.martins@derosemethod.org